Refleksionsspørgsmålene på Vurdigi tager udgangspunkt i Læremiddel.dk’s pjece Evaluering af digitale læremidler, men er gennem årene blevet omskrevet og tilpasset til CFU’s arbejde med vurdering af læremidler.
Hvis I vil arbejde mere i dybden med didaktiserede læremidler, anbefaler vi i særdeleshed Læremiddel.dk’s rapport Kategorisering af digitale læremidler, der både giver god viden og et sprog for kompleksiteten i digitale læremidler. Her arbejdes med seks parametre, som læremidlerne analyseres ud fra. Disse er i mange sammenhænge gode at tage udgangspunkt i, når undervisning skal planlægges og redidaktiseres.
I de sidste år har der været fokus på teknologi og teknologiforståelse som fag. Ind til videre er faget landet som et forsøgsfag. De digitale læremidler og teknologier, der bruges i faget, er funktionelle læremidler, der efterfølgende skal didaktiseres af lærerne selv. Så didaktikken rundt om teknologien skal udvikles, førend det bliver til et reelt læremiddel. Her vil vi også anbefale, at parametrene fra Læremiddel.dk’s kategorisering af læremidler bruges ved didaktiseringen.